Nu är det dags igen!

Hej och hå nu ska vi orka lyssna på detta politiksnack igen i fyra månader.
Suck säger jag!!
Den gamla valpropagandan ringar fortfarande i öronen.
Rösta inte på Sverige Demokraterna för det är ett farligt parti. Rösta på Socialdemokraterna för de är för välfärden och bidragsamhället. Rösta på Alliansen för de har den bästa politken för välfärden och jobben. Rösta på Miljöpartiet för de är för skattehöjningar på drivmedel för att rädda naturen.
Sen kommer hetspropagandan mot det farliga SD.
 
Hur farligt är det partiet egentligen i kontrast mot andra starka krafter som IS, terrorisgruppen som håller på att  etablerar sig i Sverige och kommer att göra allt för att få makten när den timmen är slagen.
 
För mig känns SD som en lite dununge i gämförelse. Men det är ju min privata åsikt.
 
Politik är ett rävspel från början till slut. Det är bara att rösta på det som känns bäst för sin egen del och vad man tror på är viktigt.
 
Det är i alla fall väldigt spännande och på något sätt känns det bra att det rörs om i grytan lite. Nya infallsvinklar och nytt tänk är inte helt fel.
 
Själv kommer jag nog att försöka undvika nyhetsmedia, jag kommer inte att orka med alla anklagelser som kastas ut i luften och ingen vill bära ansvaret för det som hänt utan skyller på det parti som inte fått vara med. Demokratin försvann när Socialdemokraterna tog makten och ignorerade det tredje största partiet och nu kom svaret på den behandlingen, inte helt oväntat. Det finns ju en gylleneregel som  brukar stämma. "Som du själv vill bli behandlad behandlar du andra!"
Så jag är inte förvånad över hur den politiksa scenen är just nu..
Hade Stadsministern varit lite smart hade han åtminstone lyssnat på oppositionspartiet och inte uteslutet dom helt...
Men som sagt alla är tjurskalliga på sitt sätt.
 
Ska i alla fall bli spännande att följa utvecklingen och så får vi vara nervösa en gång till över hur väljarna lägger sina röster.
Det blir en spännande vår :)
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0