Hästarna är mitt liv.

En ruggig december dag som blir helt magiskt.
Är ute och rider på min nya häst Jupiter för första gången sen han kom till oss för tre veckor sedan.
Det är alltid lite pirrigt för man vet ju inte hur det ska gå och vad de eventuellt reagerar på.
Jag tog med mig gamlingen i stallet och hans matte.
 
Ridtuer blev underbar trots dis och dimma. Han var jätte fin att rida på. Jag satt högt upp eftersom han väldigt stor ca 166 över havet. Har nog aldrig ridit en så hög häst förut.
                                          
 
                                                      Jupiter
                                                 
 
Nu börjar vår träning fram till våren då han kommer att starta om allt går som jag tänkt.
 
Dessa underbara djur som gör livet lätt att leva. Varje dag är rolig och njutbar i en hästs närvaro. Tänk vad många gånger jag har fått tröst från lugnet i stallet och från mina hästar när livet inte har varit så bra.
 
Livet är tufft när man hamnar fel och får fel ideal och fostran.
 
Mitt liv började egentgligen 2008 då jag tog steget ut ur Jehovas Vittnens makt. En sekt som styr sina medlemmar med en hjärnhand som kallas för kärlek.
 
Jag kan faktiskt påstå att det var hästen som gjorde att jag kom att flytta från mitt helvete som jag levde tillsammans med, min första man, redan 2000. Min första egna häst gjorde mitt ex avundsjuk och drog allt till sin spets och jag valde hästen före min dåvarande man.
 
Det kan ju låta helt sjukt men Dante min första underbar egna häst räddade livet på mig och gjorde det möjligt för mig att fatta ett väldigt viktigt beslut att rädda mig själv och mina barn för en psykologisk undergång.
 
                                                
 
Han var 23 år när han kom till mig och vi fick 4,5 år tillsammans. Han var min vän i nöd och lust under dessa år. Han kom till mig 1997 som min dåvarande man lovat mig att jag skulle få en häst. Men dagen efter det löftet så tog han bort det och sa att vi hade varken tid eller framförallt råd med Dante. Den här gången gav jag mig inte eller lät honom ta tillbaka sitt löfte som jag hade gjort under alla 13 år tidigare.
Nu hade jag bestämt mig, nu får han stå för sitt löfte och denna gång gav jag mig inte.
 
I november 1997 flyttade Dante in i mitt liv och förändrade spelreglerna hemma i vår familj radikalt. Jag blev en stark kvinna som jobbade hårt  för att få ha min häst kvar och som så småningom ledde till att jag bestämde mig för att flytta ifrån min pinoande till man.
 
 
Pia
2015-01-29 @ 15:14:55
URL: http://minunderbarahobby.blogspot.com/

Du har verkligen kämpat, all kärlek till dig min vän. ❤️




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0